ON3P kjører Magnus Granér la søndag ute en interessant oppdatering på “Din historie” på instagram. Svensken besøkte ON3P lokalene i USA, og ser ut til å ha fått i oppgave å teste ett helt nytt skidesign.

På bildene ser det ut til at skiprodusenten vil teste å løfte stålkanten på midten av skiene, men la sålen forbli flat. Designet gir grunn til å tro at man vil eliminere risken for hangups på rails og bokser.

JBS og ON3P teamkjører Jonas Kil Nilsen, steller seg midt i en åker og sår sin tvil over designet.

– For å være helt ærlig tror jeg ikke det kommer til å fungere så bra. Jeg er usikker på hvordan skiene kommer til å oppføre seg, men tror de kommer til å bli veldig ustabile. Typ vannski feeling. Se for deg masse rocker, og dette blir omvendt; mindre kontakt under støvelen, og mer foran og bak. Det sagt tror jeg de skiene kommer til å ha en sinnssyk pop!

ON3P er ikke de første som prøver ut dette. Den originale Moment Frankenski og en Rossignol modell fra tidlig 2000- tallet, var ski med samme løsning. Ingen av disse slo an, men det har skjedd mye på skifronten siden den gang, og metodene er ikke like.

– Det er jo for å ha et “spor” å jobbe med på rails, i tillegg til at skia tåler mye mer, sier Jørgen Beyer Strømquist ved JBS Sport i Oslo.

På spørsmål om hvordan han tror designen påvirker kjøreegenskapene er han ikke like kritisk som teamkjører Jonas.

– Sikkert noe. Men, Magnus Graner har jo en spesiell kjørestil. Vi har jo uansett  Kartel98 for raskere parkkjøring.

Jørgen bekrefter også at dette er en test ski, og ikke slik den nye “Magnus” modellen kommer til å se ut i 2018. Dog det blir spennende å se hvilke tilbakemeldinger Magnus Granér gir, om modellen skulle lanseres på et senere tidspunkt ville det blitt en ganske unik ski. Vi i Afterbang tror mange skrt-ere hadde gått for å kombinert sine trackpants med disse skia.

Hva tror du om Magnus Granér sine testski fra ON3P Skis?

View Results

Loading ... Loading ...

Kommentarer